40 bin kişilik araştırma: Bu saatte içenler daha fazla fayda alıyor yazısı ilk önce Sorgusuz Haber Sorgusuz.com | Bandırma Haber - Bandirmacom üzerinde ortaya çıktı.
]]>Kahvenin kalp hastalıkları ve ölüm riskini düşürdüğü çeşitli araştırmalarla ortaya konuyor. Ayrıca tip 2 diyabet, Alzheimer ve karaciğer hastalıklarına yakalanma riskini de düşürdüğü tahmin ediliyor.
ABD’deki Tulane Üniversitesi’nden Prof. Lu Qi liderliğindeki ekip, kahvenin günün hangi kısmında içildiğinin nasıl bir etki yarattığını görmek için kapsamlı bir araştırma yürüttü.
Bilim insanları 1999-2018 döneminde ABD Ulusal Sağlık ve Beslenme İnceleme Anketi’ne katılan 40 bin 725 yetişkinin verisini inceledi. Katılımcıların ankete katıldıktan sonraki 9-10 yıllık sağlık kayıtları analiz edilerek risk değerlendirmesi yapıldı.
Araştırmacılar ayrıca bir hafta boyunca nasıl beslendiğinin kaydını tutan 1463 kişinin verisini de çalışmaya dahil etti.
Bulguları hakemli dergi European Heart Journal‘da (8 Ocak) yayımlanan çalışmada, katılımcıların yaklaşık yüzde 36’sı öğleden önce kahve içiyordu. Yüzde 16’sı gün boyunca içerken, yüzde 48’i kahve tüketmiyordu.
Bilim insanları sabah kahve içenlerin, kalp-damar hastalıklarından ölme riskinin hiç içmeyenlere göre yüzde 31 daha düşük olduğunu kaydetti. Herhangi bir sebepten ölme riskleri de yüzde 16 daha düşüktü.
Ancak gün içinde kahve içenlerle hiç içmeyenler arasında bu farklar gözlemlenmedi.
Ayrıca sabah kahvesi grubunda daha çok kahve içenlerin aldığı fayda daha yüksek çıktı. Sabahları bir fincan veya daha az içenlerin ölüm riskindeki düşüş daha azdı.
Dr. Qi “Bulgularımız, sadece kahve içip içmediğinizin ya da ne kadar içtiğinizin değil, günün hangi saatinde kahve içtiğinizin de önemli olduğunu gösteriyor” diyerek ekliyor:
Diyet rehberlerimizde genellikle vakitle ilgili tavsiye vermiyoruz ancak belki de gelecekte bunu yapmayı düşünmeliyiz.
Yeni çalışma, sabah kahvesinin neden ölüm riskini düşürdüğü sorusuna cevap vermiyor. Ancak bilim insanlarının bazı tahminleri var.
Örneğin günün ilerleyen saatlerinde kahve içmek biyolojik saat olan sirkadiyen ritmi veya uyku düzenini sağlayan melatonin hormonunun seviyelerini bozuyor olabilir.
Bu da uyku ve kan basıncı üzerinde etki yaratarak kalp sağlığına zarar verebilir.
Makaleyle birlikte yayımlanan yazısında kardiyolog Prof. Thomas Lüscher, gün boyu kahve içenlerin genellikle az uyuduğunu ifade ediyor.
Araştırmacılar gözlemlenen sağlık etkileri büyük oranda kafeinden kaynaklansa da kahvedeki diğer bileşiklerin de rol oynadığını belirtiyor.
Kanda iltihaplanmaya neden olan bazı maddelerin genellikle sabahları zirve yaptığını ve bu saatlerde içilen kahvedeki iltihap önleyici bileşiklerin, bunu dengeleyebileceğini söylüyorlar. Bilim insanları bu durumun kafeinsiz kahve için de geçerli olduğunu ekliyor.
Araştırmacılar bulguları desteklemek için daha fazla çalışmaya ihtiyaç duyulduğunu ve kahve içme saatini değiştirmenin yarattığı etkiyi gözlemlemek gerektiğini belirtiyor.
40 bin kişilik araştırma: Bu saatte içenler daha fazla fayda alıyor yazısı ilk önce Sorgusuz Haber Sorgusuz.com | Bandırma Haber - Bandirmacom üzerinde ortaya çıktı.
]]>Alzheimer hastalığının tedavisinde çığır açacak buluş! Farelerde mükemmel sonuç verdi yazısı ilk önce Sorgusuz Haber Sorgusuz.com | Bandırma Haber - Bandirmacom üzerinde ortaya çıktı.
]]>
Araştırmacılar özellikle vücudun iltihaplanma tepkisini düzenlemeye yardımcı olan interlökin-1-beta (IL-1β) proteininde bir azalma fark ettiler; bu tepki doğal bir koruma sağlayabilir ancak düzgün bir şekilde kontrol edilmediğinde zarara yol açabilir.
Nisan 2023’te yayımlanan çalışmanın arkasındaki ekip, belirli kokuların alzheimer’a yönelik terapiler olarak kullanılma potansiyelini gösterdiğini söylüyor. Hangi kokuların hangi beyin ve bağışıklık sistemi tepkilerine neden olduğunu anlayabilirsek, bunları sağlığı iyileştirmek için kullanabiliriz.
İspanya’daki Uygulamalı Tıbbi Araştırma Merkezi’nden (CIMA) immünolog Juan José Lasarte, sonuçlar açıklandığında, “Koku alma sisteminin bağışıklık ve merkezi sinir sistemindeki rolüne odaklandık ve mentolün hayvan modellerinde immün sistemi uyarıcı bir koku olduğunu doğruladık. Ancak şaşırtıcı bir şekilde, bu maddeye altı ay boyunca kısa süreli maruz kalmanın alzheimerlı farelerde bilişsel gerilemeyi önlediğini ve en ilginci, sağlıklı genç farelerin bilişsel yeteneklerini de geliştirdiğini gözlemledik” dedi.
Daha önce mentolün farelerde bağışıklık tepkisini artırdığını gözlemleyen ekip , bu kez laboratuvarda yaptıkları bir dizi uygulamalı testte, mentolün hayvanların bilişsel yeteneklerini de geliştirebileceğini gösterdi. Alzheimer hastası farelerde, altı aylık bir süre boyunca mentol tedavisi, farelerin bilişsel yeteneklerinin ve hafıza kabiliyetlerinin bozulmasını durdurmak için yeterliydi. Ayrıca, mentolün beyindeki IL-1β proteinini güvenli seviyelere geri döndürdüğü görülüyor.
Araştırmacılar, bağışıklık sistemini kontrol altında tutmaya yardımcı olduğu bilinen T düzenleyici (Treg) hücrelerinin sayısını yapay olarak azalttıklarında da aynı etkilerin bir kısmı gözlemlendi ve gelecekteki tedavilerin izleyebileceği olası bir yol açıldı.
“Sonuçlar, kokuların ve bağışıklık düzenleyicilerin alzheimer ve merkezi sinir sistemiyle ilgili diğer hastalıkların önlenmesinde ve tedavisinde önemli bir rol oynayabileceğini düşündürmektedir.”
Alzheimer hastalığının tedavisinde çığır açacak buluş! Farelerde mükemmel sonuç verdi yazısı ilk önce Sorgusuz Haber Sorgusuz.com | Bandırma Haber - Bandirmacom üzerinde ortaya çıktı.
]]>